Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • TR
    • Türkçe
    • English
    • Deutsch
    • русский
    • العربية
    • فارسی
Göç İdaresi Başkanlığı
Göç İdaresi Başkanlığı
  • BAŞKANLIĞIMIZ

    Başkanlığımız

    T.C.İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Başkanlığı

    • Göç İdaresi Başkanlığı
    • Yöneticilerimiz
    • Teşkilat
      • Merkez Teşkilatı
      • Taşra Teşkilatı
      • Yurt Dışı Teşkilatı
      • Teşkilat Şeması
      • Etik Komisyonu
    • Kurumsal
      • Hakkımızda
      • Misyon
      • Vizyon
      • Kurumsal Kimlik
      • Bilgi Güvenliği Politikamız
      • Stratejik Yönetim
      • Gizlilik Kullanım ve Telif Hakları
      • Göç Tarihi
    • Göç Kurulu
    • Mevzuat
      • Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu
      • Uluslararası Mevzuat
      • Ulusal Mevzuat
      • Temel Belgeler
      • Kişisel Verilerin Korunması Kanunu
    • Yayınlar
      • E-Katalog
      • Türkiyede Yaşam Rehberi
      • Göç Araştırmaları Dergisi
      • Broşürler
    • Projelerimiz
      • Göç Projeleri
      • Göç Süreçleri
      • Küresel Göç ve Kalkınma Forumu (GFMD)
    • Kariyer İmkanı
      • Göç Uzmanlığı
      • İl Göç Uzmanlığı
      • Staj Olanakları
  • YABANCILAR

    Yabancılar

    Göç Çeşitleri ve Yabancıların Statüleri Hakkında Bilgi

    • Düzenli Göç
      • Vize
      • İkamet
      • Vatansızlar
    • Düzensiz Göç
    • Uluslararası Koruma
    • Geçici Koruma
    • Gönüllü, Güvenli, Onurlu ve Düzenli Geri Dönüş
    • İnsan Ticareti İle Mücadele
    • Uyum ve İletişim
    • Sıkça Sorulan Sorular
      • İkamet
      • Geçici Koruma
      • Çalışma İzni
      • Uluslararası Koruma
      • Vize
      • İnsan Ticareti
      • Düzensiz Göç
  • GÜNDEM

    Gündem

    Güncel Haber, Duyuru ve Faaliyetler

    • Haberler
    • Basın Açıklamaları
    • Duyurular
    • İhaleler
  • İSTATİSTİKLER

    İstatistikler

    Göç Alanındaki Güncel Sayılar

    • İstatistikler
    • Raporlar
  • İLETİŞİM

    İletişim

    Göç İdaresi Başkanlığı ve Taşra Teşkilatı İletişim Bilgileri

    • Başkanlık İletişim
    • Merkez Teşkilatı
    • Taşra Teşkilatı
      • İl Müdürlükleri İletişim
      • Geri Gönderme Merkezleri İletişim
    • Yabancılar İletişim Merkezi
Ara
  • BAŞKANLIĞIMIZ
    • Göç İdaresi Başkanlığı
    • Yöneticilerimiz
    • Teşkilat
      • Merkez Teşkilatı
      • Taşra Teşkilatı
      • Yurt Dışı Teşkilatı
      • Teşkilat Şeması
      • Etik Komisyonu
    • Kurumsal
      • Hakkımızda
      • Misyon
      • Vizyon
      • Kurumsal Kimlik
      • Bilgi Güvenliği Politikamız
      • Stratejik Yönetim
        • Stratejik Planlar
        • Performans Programları
        • Faaliyet Raporları
        • Bütçe Bilgileri
        • Mali Tablolar
        • Kurumsal Mali Durum ve Beklentiler Raporları
        • Uyum Strateji Belgesi ve Ulusal Eylem Planı
      • Gizlilik Kullanım ve Telif Hakları
      • Göç Tarihi
    • Göç Kurulu
    • Mevzuat
      • Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu
      • Uluslararası Mevzuat
      • Ulusal Mevzuat
      • Temel Belgeler
      • Kişisel Verilerin Korunması Kanunu
    • Yayınlar
      • E-Katalog
      • Türkiyede Yaşam Rehberi
      • Göç Araştırmaları Dergisi
      • Broşürler
    • Projelerimiz
      • Göç Projeleri
      • Göç Süreçleri
      • Küresel Göç ve Kalkınma Forumu (GFMD)
    • Kariyer İmkanı
      • Göç Uzmanlığı
      • İl Göç Uzmanlığı
      • Staj Olanakları
  • YABANCILAR
    • Düzenli Göç
      • Vize
      • İkamet
      • Vatansızlar
    • Düzensiz Göç
    • Uluslararası Koruma
    • Geçici Koruma
    • Gönüllü, Güvenli, Onurlu ve Düzenli Geri Dönüş
    • İnsan Ticareti İle Mücadele
    • Uyum ve İletişim
    • Sıkça Sorulan Sorular
      • İkamet
      • Geçici Koruma
      • Çalışma İzni
      • Uluslararası Koruma
      • Vize
      • İnsan Ticareti
      • Düzensiz Göç
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Basın Açıklamaları
    • Duyurular
    • İhaleler
  • İSTATİSTİKLER
    • İstatistikler
    • Raporlar
  • İLETİŞİM
    • Başkanlık İletişim
    • Merkez Teşkilatı
    • Taşra Teşkilatı
      • İl Müdürlükleri İletişim
      • Geri Gönderme Merkezleri İletişim
    • Yabancılar İletişim Merkezi

Avrupa Birliğinde Geçici Koruma


Dünyadaki geçici koruma mekanizmalarına bakıldığında devletlerin kendi öznel durumlarına göre bu mekanizmayı geliştirdiğini görmekteyiz.

Avustralya’da geçici koruma statüsü göçmenlere ve iklimsel değişikliklerin getirmiş olduğu doğal afetler sonucu yerinden olmuş kişilere verilmekte iken;  Amerika Birleşik Devletleri’nde halen Amerika topraklarında bulunan, menşe ülkesinde devam eden silahlı çatışmalar, çevresel afetlerin geçici etkileri ve diğer sıra dışı ve geçici sebepler nedeniyle ülkesine döndüğünde kişisel güvenliği ciddi tehdit altında bulunacak olan yabancı ülkenin vatandaşlarına tanınan ülke bazında bir tanımlanma biçimidir.[1] Kanada’da ise devam eden silahlı çatışma, iklimsel değişikliklerin getirmiş olduğu doğal afetler, diğer olağanüstü ve geçici durumlar karşısında belli gruplara bu statüyü göçmenlerden farklı olarak sınırlı süreli olarak vermekte ve koruma sağlanmaktadır. Geri göndermeme ilkesi gözetilmekte, süre bittikçe menşe ülkenin objektif koşullarına ve olaydan olaya göre korumanın süresi uzatılabilmektedir.

Avrupa Birliği ülkelerinde geçici koruma iki farklı şekilde anlaşılabilmektedir:
-Sığınma başvurusu yapılırken devlet, başvuran kişiyi geçici koruma altına almakta ve sığınma prosedürlerini devam ettirmektedir.
-Avrupa Birliği topraklarına kitlesel olarak akın eden yerinden edilmiş kişilerle ilgilidir.

Geçici koruma mekanizmasının en etkili örneği 1990’lı yılların başında, Eski Yugoslavya’daki çatışmalardan kaçan insanları korumak için bazı Avrupa Devletleri tarafından yapılan uygulamalar olarak gösterilebilmektedir.[2] [3]

Avrupa birliği sığınma mevzuatında geçici korumanın hukuki temelini “Yurdundan ayrılmaya zorlanmış kimselerin kitlesel sığınma durumunda geçici koruma sağlamak için asgari standartlar hakkında ve üye devletler arasında bu tür insanları ülkeye kabul etmesi ve sonrasında bunun sonuçlarına katlanmasına ilişkin olarak 20 Temmuz 2001 tarihli ve 2001/55/EC (AT) sayılı Avrupa Birliği Konseyi Yönergesi” (Geçici Koruma Yönergesi) oluşturmaktadır. “Geçici koruma” kavramı Yönergenin 2 inci maddesinin (a) fıkrasında üçüncü ülkelerden gelen ve kendi ülkelerine geri dönemeyen yurdundan ayrılmaya zorlanmış kimselerin kitlesel sığınması ya da yakın bir kitlesel sığınma tehlikesi durumunda, özellikle de sığınma sisteminin bu akınla, etkili işleyişi olumsuz biçimde etkilenmeksizin başa çıkamayacağına dair bir riskin bulunması durumunda, ilgili kişilerin ve koruma talep eden diğer kimselerin menfaatleri doğrultusunda bu tür kişilere acil ve geçici koruma sağlanması olarak tanımlanmaktadır.

Geçici Koruma Yönergesinin 2 nci maddesinin (d) fıkrasında kitlesel sığınma, “yurdundan ayrılmaya zorlanmış, özel bir ülke ya da coğrafi alandan gelen çok sayıda kişinin, ulaşmaları ister kendiliğinden ister yardım sonucu olsun örneğin bir tahliye programı aracılığı ile Topluluğa ulaşması” olarak tanımlanmıştır.

Yönergeye göre geçici korumanın süresi bir yıldır. Konsey Kararı nedeni ile sona erdirildiği durumlar haricinde, bu süre en fazla bir yıllık bir müddet için altı aylık periyotlar halinde otomatik olarak uzatılabilir.

Yönergeye göre Üye ülkeler;

- Oturma izni için gerekli önlemleri almak,
- Transit vizeler dahil olmak üzere gerekli vizeleri sağlamak,
- Geçici korumanın içeriğini ve hakları belirten belge vermek,
- Kendi sınırları içerisinde ilgili kişi hakkında kişisel verileri (isim, uyruk, doğum tarihi ve yeri, medeni hali, aile ilişkileri) almak,
- Geçici koruma süresini aşmayan şekilde eğitim olanakları, mesleki eğitim ve pratikte işyeri deneyimi gibi ücretli ya da serbest meslek sahibi olarak çalışmalarına izin vermekle
yükümlüdürler.

Yönerge aynı zamanda geçici durumun oluşması halinde geçici korumanın oluşması için asgari ölçütleri ve geçici düzenlemeleri ortaya koymaktadır. Birleşmiş Milletler Mülteciler Yüksek Komiserliği’nin yönergeye dair yaptığı yorumda, toplu sığınmadan anlaşılması gerekenin, bireysel sığınma işlemlerinin yapılamayacak kadar çok sayıda sığınma durumunun ortaya çıkması anlaşılmaktadır.[4]
 

[1] Amerika Birleşik Devletleri Göç ve Vatandaşlık Kanunu, 244.bölüm Geçici koruma Statüsü Tanınması Bölümü. Şimdiye dek Amerika’da bulunan Haiti, El Salvador, Honduras, Nikaragua, Somali, Sudan, Güney Sudan, Suriye ülke vatandaşlarına geçici koruma sağlanmıştır.
http://www.uscis.gov/portal/site/uscis/menuitem.5af9bb95919f35e66f614176543f6d1a/?vgnextoid=556d2d912d556310VgnVCM100000082ca60aRCRD&vgnextchannel=c94e6d26d17df110VgnVCM1000004718190aRCRD
[2] BMMYK, BM Genel Kurul Kararı ile almış olduğu yetki ve sorumluluk çerçevesinde, yetki alanını 1951 Sözleşmesi’ndeki mülteci tanımını aşacak şekilde, örneğin yerlerini terk etmeye zorlanan kişileri de kapsayacak şekilde genişletilmiştir.
[3] Hathaway, James, The Law of Refugee Status, Kanada: Butter Worths Yayınları, 1991, s. 12-13.
[4] Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığı, BMMYK Türkiye, İltica ve Göç Mevzuatı, Başkent Matbaası, Ankara, 2005, s. 146.

 
 

BAŞKANLIĞIMIZ

  • Göç İdaresi Başkanlığı
  • Yöneticilerimiz
  • Teşkilat
    • Merkez Teşkilatı
    • Taşra Teşkilatı
    • Yurt Dışı Teşkilatı
    • Teşkilat Şeması
    • Etik Komisyonu
  • Kurumsal
    • Hakkımızda
    • Misyon
    • Vizyon
    • Kurumsal Kimlik
    • Bilgi Güvenliği Politikamız
    • Stratejik Yönetim
      • Stratejik Planlar
      • Performans Programları
      • Faaliyet Raporları
      • Bütçe Bilgileri
      • Mali Tablolar
      • Kurumsal Mali Durum ve Beklentiler Raporları
      • Uyum Strateji Belgesi ve Ulusal Eylem Planı
    • Gizlilik Kullanım ve Telif Hakları
    • Göç Tarihi
  • Göç Kurulu
  • Mevzuat
    • Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu
    • Uluslararası Mevzuat
    • Ulusal Mevzuat
    • Temel Belgeler
    • Kişisel Verilerin Korunması Kanunu
  • Yayınlar
    • E-Katalog
    • Türkiyede Yaşam Rehberi
    • Göç Araştırmaları Dergisi
    • Broşürler
  • Projelerimiz
    • Göç Projeleri
    • Göç Süreçleri
    • Küresel Göç ve Kalkınma Forumu (GFMD)
  • Kariyer İmkanı
    • Göç Uzmanlığı
    • İl Göç Uzmanlığı
    • Staj Olanakları

YABANCILAR

  • Düzenli Göç
    • Vize
    • İkamet
    • Vatansızlar
  • Düzensiz Göç
  • Uluslararası Koruma
  • Geçici Koruma
  • Gönüllü, Güvenli, Onurlu ve Düzenli Geri Dönüş
  • İnsan Ticareti İle Mücadele
  • Uyum ve İletişim
  • Sıkça Sorulan Sorular
    • İkamet
    • Geçici Koruma
    • Çalışma İzni
    • Uluslararası Koruma
    • Vize
    • İnsan Ticareti
    • Düzensiz Göç

GÜNDEM

  • Haberler
  • Basın Açıklamaları
  • Duyurular
  • İhaleler

İSTATİSTİKLER

  • İstatistikler
  • Raporlar

İLETİŞİM

  • Başkanlık İletişim
  • Merkez Teşkilatı
  • Taşra Teşkilatı
    • İl Müdürlükleri İletişim
    • Geri Gönderme Merkezleri İletişim
  • Yabancılar İletişim Merkezi
  • BAŞKANLIĞIMIZ
    • Göç İdaresi Başkanlığı
    • Yöneticilerimiz
    • Teşkilat
      • Merkez Teşkilatı
      • Taşra Teşkilatı
      • Yurt Dışı Teşkilatı
      • Teşkilat Şeması
      • Etik Komisyonu
    • Kurumsal
      • Hakkımızda
      • Misyon
      • Vizyon
      • Kurumsal Kimlik
      • Bilgi Güvenliği Politikamız
      • Stratejik Yönetim
        • Stratejik Planlar
        • Performans Programları
        • Faaliyet Raporları
        • Bütçe Bilgileri
        • Mali Tablolar
        • Kurumsal Mali Durum ve Beklentiler Raporları
        • Uyum Strateji Belgesi ve Ulusal Eylem Planı
      • Gizlilik Kullanım ve Telif Hakları
      • Göç Tarihi
    • Göç Kurulu
    • Mevzuat
      • Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu
      • Uluslararası Mevzuat
      • Ulusal Mevzuat
      • Temel Belgeler
      • Kişisel Verilerin Korunması Kanunu
    • Yayınlar
      • E-Katalog
      • Türkiyede Yaşam Rehberi
      • Göç Araştırmaları Dergisi
      • Broşürler
    • Projelerimiz
      • Göç Projeleri
      • Göç Süreçleri
      • Küresel Göç ve Kalkınma Forumu (GFMD)
    • Kariyer İmkanı
      • Göç Uzmanlığı
      • İl Göç Uzmanlığı
      • Staj Olanakları
  • YABANCILAR
    • Düzenli Göç
      • Vize
      • İkamet
      • Vatansızlar
    • Düzensiz Göç
    • Uluslararası Koruma
    • Geçici Koruma
    • Gönüllü, Güvenli, Onurlu ve Düzenli Geri Dönüş
    • İnsan Ticareti İle Mücadele
    • Uyum ve İletişim
    • Sıkça Sorulan Sorular
      • İkamet
      • Geçici Koruma
      • Çalışma İzni
      • Uluslararası Koruma
      • Vize
      • İnsan Ticareti
      • Düzensiz Göç
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Basın Açıklamaları
    • Duyurular
    • İhaleler
  • İSTATİSTİKLER
    • İstatistikler
    • Raporlar
  • İLETİŞİM
    • Başkanlık İletişim
    • Merkez Teşkilatı
    • Taşra Teşkilatı
      • İl Müdürlükleri İletişim
      • Geri Gönderme Merkezleri İletişim
    • Yabancılar İletişim Merkezi

Göç İdaresi Başkanlığını Takip Edin

    

Göç İdaresi Başkanlığı

+90 312 422 05 00 - Santral

Gizlilik ve Telif

Personel İçin

 Kurumsal E-Posta
© 2025 Göç İdaresi Başkanlığı
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız