Başkanlık, yurt dışı teşkilatına ilişkin Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi esaslarına uygun olarak yurt dışı teşkilatı kurmaya yetkilidir.
Büyükelçiliklerde Görev Alan Göç Müşavirlerinin Görevleri
1. Görevli oldukları ülkelerdeki kurum ve kuruluşlarla Başkanlık arasında göç alanına ilişkin iş birliği ve koordinasyonu sağlamak
2. Başkanlığın görev alanına giren konulardaki gelişmeleri izlemek ve Başkanlığa iletmek.
3. Bulundukları ülkeyle ülkemiz arasında göç alanındaki mevzuatın uygulanmasını takip etmek
4. Düzensiz göçe konu yabancıların sınır dışı edileceği veya gönüllü geri dönüşlerinin sağlanacağı ülkelerde bu faaliyetleri kolaylaştırmak amacıyla gerekli temas ve bağlantıları kurmak
5. Menşe ülke bilgilerine ilişkin işlemleri yürütmek
6. Başkanlıkça insan ticaretiyle mücadele ve mağdurların korunması alanına ilişkin olarak verilecek görevleri yapmak
7. Görevli oldukları ülkelerle müştereken yürütülecek göç ve insan ticaretiyle mücadele ve mağdurların korunması alanına ilişkin proje tekliflerini önermek, hazırlamak ve yürütülen projeleri takip etmek
8. Başkanlıkça verilecek diğer görevleri yapmak
Konsolosluklarda Görev Alan Göç Ataşelerinin Görevleri
1. Konsolosluklara yapılacak vize ve ikamet izni başvurularını almak ve sonuçlandırmak
2. Başvurularla ilgili bilgi ve belgeleri toplamak, eksik bilgi ve belgeleri yabancıdan talep etmek, gerektiğinde ilgiliyle mülakatlar yaparak değerlendirmek ve bunları kayıt altına almak
3. Konsolosluklarca karara bağlanabilecek vize başvurularını doğrudan, ikamet izni başvuruları ile Başkanlığın kararını gerektiren vize başvurularını ise Başkanlığın kararını aldıktan sonra konsolosun onayına sunmak
4. Türkiye’den sınır dışı edilecek veya gönüllü geri dönecek yabancıların, gidecekleri ülkedeki iş ve işlemlerinde yardımcı olmak
5. Görev yaptıkları ülkede göç konuları ile ilgili gelişmeleri takip etmek ve yıllık raporlar hazırlamak
6. Göç alanına ilişkin konsoloslar tarafından verilen diğer görevleri yürütmek
7. Başkanlıkça verilecek diğer görevleri yürütmek