T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Karar Gazetesinin 17.09.2020 tarihli haberinde Foreign Policy Dergisinin 16.09.2020 tarihli haberine dayanarak ülkemizin Uygur Türkleriyle ilgili politikasında değişiklik yaşandığı, 2019 yılından bu yana Uygur Türklerinin geri gönderme merkezlerinde tutulduğu ve Uygur Türklerinin Çin’e gönderildiği iddiaları gerçeği yansıtmamaktadır.
Tam tersine başta Uygur Türkleri olmak üzere, tüm Türk soyluların iş ve işlemlerini kolaylaştırmak amacıyla Genel Müdürlüğümüz ve İstanbul İl Göç İdaresi Müdürlüğümüz nezdinde özel birimler kurulmuştur.
Bu çerçevede, Uygur Türklerine durumlarına uygun düşen türde ikamet izinleri düzenlenmekte olup Uygur Türkleri ülkemizde huzur içerisinde yaşamlarını sürdürmektedirler.
Bugüne kadar hiçbir Uygur Türkü direkt olarak veya üçüncü ülkeler üzerinden Çin’e gönderilmemiş olup Ülkemizin Uygur Türklerini doğrudan ya da üçüncü ülkeler üzerinden Çin’e gönderme politikası yoktur ve olmayacaktır.
Uygur Türkleri ve tüm Türk soylulara yönelik pozitif yaklaşım nedeniyle pek çok başka yabancı da kendisini Uygur Türkü olarak tanıtıp ülkemizde kayıt olmaya ve kolayca yasal kalış hakkı elde etmeye çalışmaktadır.
Foreign Policy adlı dergide yayınlanan haberin içeriğine bakıldığında metnin Türkiye-Çin ilişkileri üzerine yoğunlaştığı anlaşılmakta iken Karar Gazetesinde yer alan haberin kendisine dayanak olarak aldığı Foreign Policy Dergisi haber metninden farklı olarak Uygur Türklerinin Çin’e gönderildiği temalıymış gibi sunulduğu görülmektedir.
Yine, Karar Gazetesinin haberinde ülkemizde yaşayan Uygur Türklerinden biri olan Abdulkadir Yapcan’ın sınır dışı edildiği ifade edilmekte iken gazetenin kendisine kaynak olarak aldığı Foreign Policy Dergisinde yer alan metinde, mezkûr şahsın sınır dışı edildiğine dair herhangi bir ifadeye yer verilmemektedir. Bahse konu şahsın sınır dışı edilmesi söz konusu olmamakla birlikte bahsedilen gazete haberinde konunun açıkça yanlış aksettirildiği görülmektedir.
Sonuç olarak, Haberde iddia edilen konuların hiçbiri gerçeği yansıtmamaktadır.
Kamuoyuna saygıyla duyurulur.
Göç İdaresi Başkanlığı
+90 312 422 05 00 - SantralPersonel İçin
Kurumsal E-Posta