Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • TR
    • Türkçe
    • English
    • Deutsch
    • русский
    • العربية
    • فارسی
Göç İdaresi Başkanlığı
Göç İdaresi Başkanlığı
  • BAŞKANLIĞIMIZ

    Başkanlığımız

    T.C.İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Başkanlığı

    • Göç İdaresi Başkanlığı
    • Yöneticilerimiz
    • Teşkilat
      • Merkez Teşkilatı
      • Taşra Teşkilatı
      • Yurt Dışı Teşkilatı
      • Teşkilat Şeması
      • Etik Komisyonu
    • Kurumsal
      • Hakkımızda
      • Misyon
      • Vizyon
      • Kurumsal Kimlik
      • Bilgi Güvenliği Politikamız
      • Stratejik Yönetim
      • Gizlilik Kullanım ve Telif Hakları
      • Göç Tarihi
    • Göç Kurulu
    • Mevzuat
      • Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu
      • Uluslararası Mevzuat
      • Ulusal Mevzuat
      • Temel Belgeler
      • Kişisel Verilerin Korunması Kanunu
    • Yayınlar
      • E-Katalog
      • Türkiyede Yaşam Rehberi
      • Göç Araştırmaları Dergisi
      • Broşürler
    • Projelerimiz
      • Göç Projeleri
      • Göç Süreçleri
      • Küresel Göç ve Kalkınma Forumu (GFMD)
    • Kariyer İmkanı
      • Göç Uzmanlığı
      • İl Göç Uzmanlığı
      • Staj Olanakları
  • YABANCILAR

    Yabancılar

    Göç Çeşitleri ve Yabancıların Statüleri Hakkında Bilgi

    • Düzenli Göç
      • Vize
      • İkamet
      • Vatansızlar
    • Düzensiz Göç
    • Uluslararası Koruma
    • Geçici Koruma
    • Gönüllü, Güvenli, Onurlu ve Düzenli Geri Dönüş
    • İnsan Ticareti İle Mücadele
    • Uyum ve İletişim
    • Sıkça Sorulan Sorular
      • İkamet
      • Geçici Koruma
      • Çalışma İzni
      • Uluslararası Koruma
      • Vize
      • İnsan Ticareti
      • Düzensiz Göç
  • GÜNDEM

    Gündem

    Güncel Haber, Duyuru ve Faaliyetler

    • Haberler
    • Basın Açıklamaları
    • Duyurular
    • İhaleler
  • İSTATİSTİKLER

    İstatistikler

    Göç Alanındaki Güncel Sayılar

    • İstatistikler
    • Raporlar
  • İLETİŞİM

    İletişim

    Göç İdaresi Başkanlığı ve Taşra Teşkilatı İletişim Bilgileri

    • Başkanlık İletişim
    • Merkez Teşkilatı
    • Taşra Teşkilatı
      • İl Müdürlükleri İletişim
      • Geri Gönderme Merkezleri İletişim
    • Yabancılar İletişim Merkezi
Ara
  • BAŞKANLIĞIMIZ
    • Göç İdaresi Başkanlığı
    • Yöneticilerimiz
    • Teşkilat
      • Merkez Teşkilatı
      • Taşra Teşkilatı
      • Yurt Dışı Teşkilatı
      • Teşkilat Şeması
      • Etik Komisyonu
    • Kurumsal
      • Hakkımızda
      • Misyon
      • Vizyon
      • Kurumsal Kimlik
      • Bilgi Güvenliği Politikamız
      • Stratejik Yönetim
        • Stratejik Planlar
        • Performans Programları
        • Faaliyet Raporları
        • Bütçe Bilgileri
        • Mali Tablolar
        • Kurumsal Mali Durum ve Beklentiler Raporları
        • Uyum Strateji Belgesi ve Ulusal Eylem Planı
      • Gizlilik Kullanım ve Telif Hakları
      • Göç Tarihi
    • Göç Kurulu
    • Mevzuat
      • Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu
      • Uluslararası Mevzuat
      • Ulusal Mevzuat
      • Temel Belgeler
      • Kişisel Verilerin Korunması Kanunu
    • Yayınlar
      • E-Katalog
      • Türkiyede Yaşam Rehberi
      • Göç Araştırmaları Dergisi
      • Broşürler
    • Projelerimiz
      • Göç Projeleri
      • Göç Süreçleri
      • Küresel Göç ve Kalkınma Forumu (GFMD)
    • Kariyer İmkanı
      • Göç Uzmanlığı
      • İl Göç Uzmanlığı
      • Staj Olanakları
  • YABANCILAR
    • Düzenli Göç
      • Vize
      • İkamet
      • Vatansızlar
    • Düzensiz Göç
    • Uluslararası Koruma
    • Geçici Koruma
    • Gönüllü, Güvenli, Onurlu ve Düzenli Geri Dönüş
    • İnsan Ticareti İle Mücadele
    • Uyum ve İletişim
    • Sıkça Sorulan Sorular
      • İkamet
      • Geçici Koruma
      • Çalışma İzni
      • Uluslararası Koruma
      • Vize
      • İnsan Ticareti
      • Düzensiz Göç
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Basın Açıklamaları
    • Duyurular
    • İhaleler
  • İSTATİSTİKLER
    • İstatistikler
    • Raporlar
  • İLETİŞİM
    • Başkanlık İletişim
    • Merkez Teşkilatı
    • Taşra Teşkilatı
      • İl Müdürlükleri İletişim
      • Geri Gönderme Merkezleri İletişim
    • Yabancılar İletişim Merkezi

Prag Süreci

Genel Bilgi
Prag Süreci, Ocak 2009-Haziran 2011 yılları arasında hayata geçirilen Göç Ortaklıkları Kurma Projesi nden (BMP) alınan başarılı sonuçlar üzerine hayata geçirilen politik bir girişimdir. Prag Süreci, göç yönetimi ile ilgili politikaların tartışıldığı diyalogların gerçekleştirildiği bir süreçtir. 28 Nisan 2009 tarihinde BMP Bakanlar toplantısında göç ortaklığının güçlendirilmesi ile ilgili temeller ve prensiplerin yer aldığı Ortak Deklarasyon kabul edilmiştir. Bu bildiri BMP katılımcı ülkeleri, Avrupa Komisyonu, Frontex, Europol, ICMPD, IOM, MARRI ve UNHCR tarafından hazırlanmıştır. Bakanlar düzeyindeki ilk toplantısı 2009 yılı Nisan ayında Prag’da gerçekleştirilmiş olup bu toplantıda yayınlanan ortak bildirisinde işbirliğinin ortak politik yapısı belirlenmiştir.

Avrupa Birliği, Schengen Bölgesi, Batı Balkanlar, Merkezi Asya Ülkelerine ek olarak Rusya ve Türkiye nin de içinde bulunduğu 50 Devletten oluşmaktadır. Prag Süreci üye devletleri; Arnavutluk, Ermenistan, Avusturya, Azerbaycan, Belarus, Belçika, Bosna Hersek, Bulgaristan, Hırvatistan, Güney Kıbrıs, Çek Cumhuriyeti, Danimarka, Estonya, Finlandiya, Fransa, Gürcistan, Almanya, Yunanistan, Macaristan, İrlanda, İtalya, Kazakistan, Kosova, Kırgızistan, Litvanya, Lihtenştayn, Litvanya, Luxemburg, Makedonya Cumhuriyeti, Hollanda, Norveç, Polonya, Portekiz, Moldova, Romanya, Rusya Federasyonu, Sırbistan, Slovakya, Slovenya, İspanya, İsveç, İsviçre, Tacikistan, Türkiye, Türkmenistan, Ukrayna, Birleşik Krallık ve Özbekistan dır.

4 Kasım 2011 tarihinde Poznan da gerçekleştirilen Prag Süreci-Göç Ortaklığı Kurulması(BMP) 2. Bakanlar Konferansında ise 2012-2016 Eylem Planı kabul edilmiştir. Eylem Planında alınan kararların yılda en az bir kez kıdemli memurlar toplantısı yapılarak uygulamaların izlenmesi öngörülmüştür.

2012-2016 Eylem Planı nda katılımcı ülkeler arasındaki işbirliği alanında belirlenen öncelikler olarak şunlar belirlenmiştir:

· Düzensiz göçün önlenmesi ve mücadele edilmesi,
· Geri kabul, gönüllü geri dönüş ve sürdürülebilir yeniden uyumlaştırma süreçlerinin teşvik edilmesi,
· Özellikle emek göçüne vurgu yapılarak düzenli göçe ve insan hareketliliğine yöneltme,
· Yasal olarak ikamet eden göçmenlerin ev sahibi toplumla entegrasyonunun teşvik edilmesi,
· Göç ve Hareketliliğin kalkınma için pozitif bir güce dönüştürülmesi,
· İltica ve uluslararası koruma alanında kapasitelerin geliştirilmesidir.

Prag Süreci 3. Bakanlar Konferansı 19-20 Eylül 2016 tarihlerinde Slovakya nın Bratislava kentinde gerçekleştirilmiştir. Prag Sürecinin beş yıllık(2017-2021) yeni döneminde yapılacak çalışmalara yön verecek olan 3. Bakanlar Konferansı Ortak Bildirisi kabul edilmiştir.
Prag Süreci Hedeflenen Girişimi (PP TI)
Göç alanında 7 pilot projenin uygulanması, göç profilinin ve etkileşimli çevrimiçi Doğu Göç rotası ile ilgili (i-Map) haritanın geliştirilmesi ve Prag Süreci ulusal irtibat noktaları arasında işbirliğinin güçlendirilmesi Prag Süreci Hedeflenen Girişiminin (PPTI) en önemli hedefleri arasındadır.


Polonya İçişleri Bakanlığı ve Avrupa Komisyonu, 2 Ağustos 2012 tarihinde Prag Süreci Hedeflenen Girişimi nin yürütülmesi için ve Prag Süreci ve Eylem Planının Uygulanmasını Destekleme projesi için anlaşma imzalamıştır. Başlangıçta projenin süresi üç yıl olarak öngörülmüştür. Ancak 23 Aralık 2013 te Ek Ödenek Anlaşması ile projenin bütçesi arttırılarak projenin süresi 42 aya çıkartılmıştır.

Hedeflenen Girişimin öncü ve koordinatör ülkesi olan Polonya, Çek Cumhuriyeti, Almanya, Macaristan, Romanya, Slovakya, İsveç ve ICMPD’nin ortaklığında yürütülen projenin temel amacı, Prag Süreci katılımcı ülkeleri (AB ve Schengen Bölgesi, Doğu Ortakları, Batı Balkanlar, Orta Asya, Rusya ve Türkiye) arasında iltica ve göç ortaklığını güçlendirmektir.

Projenin kapsamında katılımcılar arasında bilgi paylaşımı ve uzman diyaloğu güçlendirilmektedir. Özellikle, bu güçlendirme ulusal irtibat noktaları ve uzman düzeyinde tematik kurum toplantıları vasıtasıyla yapılmaktadır. Prag süreci katılımcı devletlerin göç durumlarını tanımlayan göç profillerinden oluşan bilgi tabanı genişletilmekte, Doğu Göç rotası etkileşimli çevrimiçi haritası (i-Map) devamlı olarak güncellenmektedir.

2012-2014 yılları arasında Prag Süreci Hedeflenen Girişimi çerçevesinde 4 Pilot Proje uygulanmıştır. Aralık 2013 te imzalanan Ek Anlaşma, 2014-2015 yılları arasında uyglanması öngörülen üç yeni pilot projenin geliştirilmesine imkan sağlanmıştır.
Pilot projeler kapsamında yürütülen faaliyetler, sekretaryası Prag Süreci Hedeflenen Girişimi tarafından ortaklaşa karşılanan Göç ve İltica Doğu Ortaklığı Paneli nin çalışmalarıyla koordine edilmektedir. Avrupa Komisyonu, projenin bütçesi için 3 milyon avro tahsis etmişken, Aralık 2013 te 3.6 milyon avroya yükseltmiştir. Uygulanmış olan Pilot projeler şunlardır:
Pilot Proje 1
Düzensiz göç konusunda olan Pilot Proje 1, Polonya, Slovakya ve Romanya nın sorumluluğunda uygulanmıştır.
· Göçmenlerin geri dönüşlerinin düzenlenmesindeki deneyimler paylaşılarak Geri kabul antlaşmalarının sonuçlandırılması süreçlerinde bilgi transferi yoluyla Prag sürecine katılan ülkelerin düzensiz göçle mücadele alanındaki kapasitelerinin güçlendirilmesi amaçlanmıştır.
· Projenin uygulanma dönemi, Ağustos 2012- Temmuz 2014 tür.
· Öncü ülkeler dışında projeye katılan Prag Süreci ülkeleri, Ermenistan, Avusturya, Azerbaycan, Belarus, Bosna Hersek, Hırvatistan, Danimarka, Gürcistan, Macaristan, Kosova, Lihtenştayn, Moldova, Rusya, Sırbistan, Türkiye ve Ukrayna’dır. Ayrıca proje Uluslararası Göç Örgütü ve Frontex den uzmanları tarafından desteklenmiştir.
Pilot Proje 2
Düzenli göç alanında olan Pilot Proje 2 nin uygulanmasından sorumlu ülke Macaristan dır.
Bu projenin amacı, işgücü, emek göçü yönetimi ile ilgili deneyim ve en iyi uygulamaların paylaşılmasıdır.
· Bu projenin sonucu olarak katılımcı ülkelerin birbirleri ile olan işbirliğinin güçlendirilmesi ve bu alan ile ilgili kapasitelerinin geliştirilmesi hedeflenmiş ve Prag Süreci Çalışma ve Dairesel Göç Yönetiminde Rehber kitap hazırlanmıştır.
· Proje, Ağustos 2012- Ekim 2014 döneminde uygulanmıştır.
· Projenin katılımcıları; Arnavutluk, Ermenistan, Belarus, Bosna-Hersek, Hırvatistan, Finlandiya, Gürcistan, Kosova, Kırgızistan, Moldova, Rusya, İsveç, Tacikistan, Ukrayna ve Uluslararası Göç Örgütü dür.
Pilot Proje 3
· Göç ve kalkınma konusunu ele alan Pilot proje 3 Çek Cumhuriyeti nin sorumluluğunda uygulanmıştır.
· Bu projenin tam başlığı Göç ve İnsan Hareketlerinin Kalkınma için Pozitif Güç Olarak Kullanılması şeklindedir.
· Projenin temel hedefi ise kaynak ve hedef ülkelerin politika ve yasaları ile ilgili geniş kapsamlı çalışmalar yapmak ve göç olgusunu başarılı bir şekilde yöneterek kalkınma üzerindeki etkisini desteklemektir.
· Proje, Ağustos 2012- Ekim 2015 döneminde uygulanmıştır.
· Projenin katılımcıları; Arnavutluk, Ermenistan, Belarus, Bosna-Hersek, Hırvatistan, Finlandiya, Makedonya, Gürcistan, Kosova, Kırgızistan, Moldova, Rusya, Tacikistan, Ukrayna ve Slovenya dır.
Pilot Proje 4
· Prag Süreci Hedeflenen Girişimi çerçevesinde İltica Süreçlerinde Nitelik ve Eğitim pilot projesi uygulanmıştır. Avrupa İltica Destek Ofisi, Birleşmiş Milletler Mülteciler Yüksek Komiserliği ve Uluslararası Göç Politikaları Geliştirme Merkezinin işbirliği ile İsveç (İsveç Göç Kurulu) ve Almanya (Almanya Göç ve Mülteci Federal Ofisi) tarafından önderlik edilmiştir.
· Avrupa İltica Destek Ofisinin hazırladığı eğitim programının daha geniş kapsamlı uygulanabilmesi amaçlanmıştır. Bu proje sayesinde ortak ülkelerin eğitim ihtiyaçları ve Avrupa Birliği üyesi ülkelerin destek sağlayabilecekleri alanlar belirlenmiştir.
· Proje Ağustos 2012- Nisan 2014 döneminde uygulanması öngörülmüş olup, Türkiye nin eğitimi faaliyetleri Kasım 2014 te yapılarak tamamlanmıştır.
· Projenin katılımcıları ise, Arnavutluk, Ermenistan, Belarus, Belçika, Bosna Hersek, Gürcistan, Macaristan, Kosova, Kırgızistan, Lihtenştayn, Fransa, Makedonya, Moldova, Hollanda, Polonya, Rusya, Sırbistan, Türkiye, Ukrayna, İngiltere’dir. Proje Uluslararası Göç Örgütü ve Avrupa İltica Destek Ofisi nden Uzmanlar tarafından desteklenmiştir.
Pilot Proje 5
· Düzensiz göç alanında hazırlanmış yeni pilot proje, Romanya ve Polonya nın önderliğinde uygulanmıştır.
· Düzensiz Göçmenlerin Kimliklerinin ve/veya Uyruklarının Belirlenmesi çerçevesinde katılımcı devletlerin kapasitelerini güçlendirmek amaçlanmıştır.
· Kasım 2014- Aralık 2015 döneminde uygulanmıştır.
Pilot Proje 6
· Düzenli göç alanındaki yeni pilot proje, Çek Cumhuriyeti ve Macaristan’ın sorumluluğunda uygulanmıştır.
· Temel amacı; Katılımcı devletler arasında öğrenci değişimini desteklemek için iyi uygulamalar ve politika tavsiyeleri belirlemek amacıyla Prag Süreci bölgesinde öğrencilerin sınır ötesi hareketliliğine ilişkin mevcut politikalar bulmak ve bunları görüşmekti.
· Projenin süresi (Kasım 2014-Aralık 2015)14 aydır.
· Anket çalışması, kılavuz hazırlanması ve çalıştaylar yapılmıştır
Pilot Proje 7
· Pilot Proje 7 (Sürecinde Nitelikli Karar Verme-Kanıta Dayalı Değerlendirme, Yasal Süreç ve Hukuk Sistemi) karar verme konusuna odaklanarak iltica süreçlerinde niteliği artırmaya ilişkin çalışmalara devam edecektir. Pilot Proje sosyal çalışmacılar ve karar vericilerle ilgili seçilmiş konularda ileri düzeyde seminer kavramı ile vaka çalışmaları oturumları aracılığıyla öğrenmeyi tanıtmayı hedeflemektedir.
· Almanya (Göç ve Mülteci Federal Ofisi),İsveç (İsveç Göç Kurulu) tarafından yürütülecektir. EASO ve UNHCR ile işbirliğinin devam etmesi planlanmıştır.
· Temel hedef gruplar, Mülteci Statüsü Belirlemedeki sosyal çalışma görevlileri ve karar mercileridir. Özel bir odak noktası, katılımcı bölgelerdeki ulusal eğitimcileri durum çalışması oturumlarının kolaylaştırıcıları olarak belirleme yaklaşımı üzerinedir.
· Projenin süresi (Kasım 2014- Aralık 2015)14 aydır.

Prag Süreci Bilgi Tabanı, Göç Ortaklığı Kurma(BMP) ve Avrupa Komisyonu tarafından belirli bir şablon çerçevesinde bir takım Genişletilmiş Göç Profili (Extended Migration Profile)formunda bilgileri bir araya getirmektedir.

İnteraktif online haritası (PP i-map), Prag Süreci Katılımcı Devletlerinin ve BMP ülkelerinin tamamının www.imap-migration.org internet adresinden erişilebilir bilgilere ulaşımını sağlayabilmek için geliştirilmiştir.

Prag Süreci Hedeflenen Girişimi sürecince, Bilgi Tabanı geliştirilecektir. 2012 yılından itibaren, katılımcı devletler, i-Map içerisinde tüm 50 katılımcı devlete bilgi sağlanması amacıyla Göç Profili Bakışı (Migration Profile Light) şablonunu tartışmışlar ve geliştirmişlerdir.

Ayrıntılı bilgi için https://www.pragueprocess.eu/en/ adresini ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla göster
 

BAŞKANLIĞIMIZ

  • Göç İdaresi Başkanlığı
  • Yöneticilerimiz
  • Teşkilat
    • Merkez Teşkilatı
    • Taşra Teşkilatı
    • Yurt Dışı Teşkilatı
    • Teşkilat Şeması
    • Etik Komisyonu
  • Kurumsal
    • Hakkımızda
    • Misyon
    • Vizyon
    • Kurumsal Kimlik
    • Bilgi Güvenliği Politikamız
    • Stratejik Yönetim
      • Stratejik Planlar
      • Performans Programları
      • Faaliyet Raporları
      • Bütçe Bilgileri
      • Mali Tablolar
      • Kurumsal Mali Durum ve Beklentiler Raporları
      • Uyum Strateji Belgesi ve Ulusal Eylem Planı
    • Gizlilik Kullanım ve Telif Hakları
    • Göç Tarihi
  • Göç Kurulu
  • Mevzuat
    • Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu
    • Uluslararası Mevzuat
    • Ulusal Mevzuat
    • Temel Belgeler
    • Kişisel Verilerin Korunması Kanunu
  • Yayınlar
    • E-Katalog
    • Türkiyede Yaşam Rehberi
    • Göç Araştırmaları Dergisi
    • Broşürler
  • Projelerimiz
    • Göç Projeleri
    • Göç Süreçleri
    • Küresel Göç ve Kalkınma Forumu (GFMD)
  • Kariyer İmkanı
    • Göç Uzmanlığı
    • İl Göç Uzmanlığı
    • Staj Olanakları

YABANCILAR

  • Düzenli Göç
    • Vize
    • İkamet
    • Vatansızlar
  • Düzensiz Göç
  • Uluslararası Koruma
  • Geçici Koruma
  • Gönüllü, Güvenli, Onurlu ve Düzenli Geri Dönüş
  • İnsan Ticareti İle Mücadele
  • Uyum ve İletişim
  • Sıkça Sorulan Sorular
    • İkamet
    • Geçici Koruma
    • Çalışma İzni
    • Uluslararası Koruma
    • Vize
    • İnsan Ticareti
    • Düzensiz Göç

GÜNDEM

  • Haberler
  • Basın Açıklamaları
  • Duyurular
  • İhaleler

İSTATİSTİKLER

  • İstatistikler
  • Raporlar

İLETİŞİM

  • Başkanlık İletişim
  • Merkez Teşkilatı
  • Taşra Teşkilatı
    • İl Müdürlükleri İletişim
    • Geri Gönderme Merkezleri İletişim
  • Yabancılar İletişim Merkezi
  • BAŞKANLIĞIMIZ
    • Göç İdaresi Başkanlığı
    • Yöneticilerimiz
    • Teşkilat
      • Merkez Teşkilatı
      • Taşra Teşkilatı
      • Yurt Dışı Teşkilatı
      • Teşkilat Şeması
      • Etik Komisyonu
    • Kurumsal
      • Hakkımızda
      • Misyon
      • Vizyon
      • Kurumsal Kimlik
      • Bilgi Güvenliği Politikamız
      • Stratejik Yönetim
        • Stratejik Planlar
        • Performans Programları
        • Faaliyet Raporları
        • Bütçe Bilgileri
        • Mali Tablolar
        • Kurumsal Mali Durum ve Beklentiler Raporları
        • Uyum Strateji Belgesi ve Ulusal Eylem Planı
      • Gizlilik Kullanım ve Telif Hakları
      • Göç Tarihi
    • Göç Kurulu
    • Mevzuat
      • Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu
      • Uluslararası Mevzuat
      • Ulusal Mevzuat
      • Temel Belgeler
      • Kişisel Verilerin Korunması Kanunu
    • Yayınlar
      • E-Katalog
      • Türkiyede Yaşam Rehberi
      • Göç Araştırmaları Dergisi
      • Broşürler
    • Projelerimiz
      • Göç Projeleri
      • Göç Süreçleri
      • Küresel Göç ve Kalkınma Forumu (GFMD)
    • Kariyer İmkanı
      • Göç Uzmanlığı
      • İl Göç Uzmanlığı
      • Staj Olanakları
  • YABANCILAR
    • Düzenli Göç
      • Vize
      • İkamet
      • Vatansızlar
    • Düzensiz Göç
    • Uluslararası Koruma
    • Geçici Koruma
    • Gönüllü, Güvenli, Onurlu ve Düzenli Geri Dönüş
    • İnsan Ticareti İle Mücadele
    • Uyum ve İletişim
    • Sıkça Sorulan Sorular
      • İkamet
      • Geçici Koruma
      • Çalışma İzni
      • Uluslararası Koruma
      • Vize
      • İnsan Ticareti
      • Düzensiz Göç
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Basın Açıklamaları
    • Duyurular
    • İhaleler
  • İSTATİSTİKLER
    • İstatistikler
    • Raporlar
  • İLETİŞİM
    • Başkanlık İletişim
    • Merkez Teşkilatı
    • Taşra Teşkilatı
      • İl Müdürlükleri İletişim
      • Geri Gönderme Merkezleri İletişim
    • Yabancılar İletişim Merkezi

Göç İdaresi Başkanlığını Takip Edin

    

Göç İdaresi Başkanlığı

+90 312 422 05 00 - Santral

Gizlilik ve Telif

Personel İçin

 Kurumsal E-Posta
© 2025 Göç İdaresi Başkanlığı
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız